Generalforsamling i DFH juni 2023

26. juni 2023

Bestyrelsen for DFH blev genvalgt på selskabets generalforsamling den 23. juni 2023. Desuden vedtog generalforsamlingen en opdateret pristrappe for ydelsen biomaseadministration.

Bestyrelsen modtog genvalg

Bestyrelsens formand, Thomas Lykke Pedersen (Norfors) er genudpeget af Dansk Fjernvarmes bestyrelse og var derfor ikke på valg. Bestyrelsens fem øvrige medlemmer: Tonny Dam Jensen fra Sdr. Felding Varmeværk, Thomas Byskov fra Lemvig Varmeværk, Niklas Ringbøl Bitsch fra Ebeltoft Fjernvarme, Jim Larsen fra Brædstrup Fjernvarme og Bjørk Paamand Olsen fra E.ON blev alle genvalgt til bestyrelsen for det næste år.

Følgende blev godkendt på generalforsamlingen:

• Bestyrelsens beretning.
  • Årsrapporten og Skatteopgørelsen.
  • Bestyrelsens forslag om justering af pristrappen for biomasseadministration, med virkning fra 2024. Prisbladet bliver opdateret snarest med de nye justeringer.

Revisionsfirmaet Martinsen blev også genvalgt. Alle dokumenter er til download her på siden.

Ny fordelsaftale og ny ydelse

Efter generalforsamlingen fortalte DFH om den nye inkasso fordelsaftale med advokatfirmaet LES samt den nye årskalender, som er lige på trapperne. Slutteligt kom Dansk Fjernvarmes direktør, Kim Mortensen og holdt et oplæg omkring status er for branchen og organisationen.